Willkommen in Frankfurt.




Blanka skyskrapor, breda gator och ett typiskt osvenskt "Red light district".
Museum och strandprommenader längst floden Main.

Gamla stan Römergsberg, botanska trädgårdar, torg och kyrkor.

 

Festivaler där man äter lokal mat och dricker Risling från de närliggande vingårdarna.

 

Måndag och jag har varit Frankfurtbo i snart en vecka.


Frankfurts kontrast mellan gammalt och nytt fascinerar. Njuter av storstad kontra grönska från alla parker, floden Main som kantas av marknader, resturanger och joggare på strandprommenaden. Mysiga gamla torg fyllda av människor som fikar och dricker vin i solen. Blandningen av nationaliteter och de super härliga, gästvänliga tyskarna. Maten, vinet och ölen är helt otrolig. Jag stortrivs och se mig själv här.

 


Kommentarer
Postat av: jennie

Hoppas du har det helt underbart!!!!<3

2010-09-07 @ 07:30:29
URL: http://huozhe.blogg.se/
Postat av: jill

jag älskar din blogg! helt fantastisk stil, och så är du ju faktiskt oerhört vacker. keep it up!

2010-09-17 @ 18:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0