Empire State Of Mind



Utsikt från Empire State Building





Central Park


The Boat House, Central park

Butter Resturant, 415 Lafayette St

Williamsburg Bridge

Vintage, Soho

Handball

Bryant Park

David S introducerar japansk mjölkdrink med bönor i East Village

Times Square

Halloween Parade



David C, som jag bodde hos på Barcley Street, Wallstreet.

Madison Square Park


Labor day

Rockefeller Center


Alex och Tobbe

Brooklyn Bridge, Manhattan



Koreansk middag med Eloise, Koreatown

The Jade Bar, The Gramercy Park Hotel och The Boom Boom Room, The Standard Hotel

Jazzkonsert, Madison




Packade väskan på 2 timmar och reste solo till New York för att bo hos en nästintill främmande man.
Inga planer och inga förväntningar. Sophögar, taxibilar och skyskrapor. Puls, personligheter och kontraster. Amerika kontra världens alla hörn. Förälskelse och förtrollning. Non-stop tempo, dygnet räckte inte till, bokade ny biljett för en 5 dagars extra dos. Random, galet oförutsägbart och fantastiskt. Tillfälligheter och möjligheter. Självinsikt och perspektiv. Den bästa resan jag gjort i mitt liv.
xx Elina

Kommentarer
Postat av: Katja

fantastiskt! :D jag ska på en sån resa till berlin snart… lika oplanerat biljettinköp men ack så mycket frihet! :) "couchsurfade" du?

2009-11-19 @ 19:03:21
URL: http://www.lyckokatten.se
Postat av: Nathalie

Vilken fina bilder, verkar som om du hade en otroligt lyckad resa. I vår flyttar jag till NY och det här var verkligen underbar inspiration! Ha en bra dag.



//Nathalie



www.cosmopolitan.se/blog/i-huvudet-pa-en-cosmotjej

Postat av: Felicia

avundsjuk? ja.

2009-11-20 @ 20:04:52
URL: http://frost.webblogg.se/
Postat av: Alexandra

Härftig resa! :) undrar också om du couchsurfade?

2009-11-20 @ 23:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0